Találtunk egy szuper túrát a cultractive oldalon!

Nagyon szeretek túrázni, és amikor tehetem, akkor el is megyek. Több oldalt is ismerek, ahol túrák vannak feltéve, sokan ajánlanak és szerveznek különböző túrákat, elég sok helyen voltam már ilyen oldalak miatt, most pedig a legújabb túrámat a cultractive oldal kínálatából választottam ki.

A cultractive oldal, sok más oldalhoz hasonlóan már előre elkészített, tematikus túraútvonalakat kínál. Az a jó ebben az oldalban, hogy minden túra meg van tervezve, le vannak írva a megállók, mit érdemes megnézni a túra közben, hol érdemes pihenni. Az is szerepel az egyes ajánlások mellett, hogy milyen nehézségű az adott útvonal, mennyire nehéz s terep, kiknek ajánlják azt. Van, amit például családoknak ajánlanak a látnivalók és a hosszúság miatt, de vannak, amiket inkább kisgyerek nélkül lenne érdemes meglátogatni.

Persze, több ilyen oldal is van, alapvető különbség szerintem, hogy itt nem csak ajánlások közül lehet válogatni, hanem saját túrát is lehet tervezni. Illetve ami szerintem az oldal egyik sajátossága, hogy kifejezetten a Csallóköz és a szigetköz tájait hivatott népszerűsíteni.

Ezért is lettem nagyon izgatott az oldallal kapcsolatban, hiszen rengeteget kirándulok, de ez a terület még nem annyira ismerős, nem voltam sokat sem a Csallóközben, sem a Szigetközben.

Az oldalon a kirándulások, túrák közt van, ami belföldi, de vannak határon átívelő ötletek is.

Van városnézés, van kifejezetten vízi túra is a klasszikus természetben barangolós túrák mellett, ezért szerintem érdemes rávetni egy pillantást, a túrák szerelmesei biztosan találnak olyan helyszínt itt, amit még nem sikerült felfedezni, ami érdekes lehet a terep, a látnivalók szempontjából.

Mi egy nagyon érdekes túrát választottunk amúgy, ami főként a vízparton megy végig, hiszen szerettük volna megfigyelni a természetet. Igaz, sokáig kiépített gyalogúton haladtunk, de így is varázslatos volt az árterek, ligetek között barangolni egy eddig ismeretlen, majdhogynem teljesen érintetlen tájon.

Csallóköz

A cultractive oldalon megtalálható túrák nagy része a Csallóközben kapott helyet, ennek a területnek a látnivalóit barangolja be. De hol is van az a Csallóköz és miért érdemes odamenni?

A Csallóköz tulajdonképpen egy hosszúkás sziget Szlovákiában. A Kisalföld része, a Dunától északra és Pozsonytól délkeletre fekszik, így lehet a legjobban behatárolni. Mondhatjuk, hogy a Duna, a Vág-Duna és a Kis- Duna határolja az egészet. Ez a terület egész Európa legnagyobb szárazföldje, ezért is lehet kedvelt kirándulópont.

A festői szépségű térség a mondákban maga a tündérek birodalma, az “Aranykert”. Valószínűleg az “Aranykert” jelzőt a gazdag ásványi anyag készlete miatt kapta. Egyébként régen itt torkollott a Dunába az egykori Csalló folyó, ezért is lett Csallóköz.

A mocsaras vidék árterekkel van tele, sok helyen a fák a vízből nőnek ki. Az ember a területet járva tényleg úgy érezheti, hogy valamilyen tündérmesébe csöppent.

A csodálatos táj mellett vannak itt más látnivalók is, például a szentantali Ferences kolostor, több templom, kastély, és a bősi vízerőmű is kedvelt látnivaló a térségben.

A természet szerelmeseinek pedig remek kikapcsolódást nyújthat a Csicsói Holtág Nemzeti Tájvédelmi Területe is.

Sok séta, rengeteg növény, gazdag állatvilág, hűvös, vizes területek jellemzők a Csallóközre, így egy meleg nyári napon kiváló úti cél lehet az árnyas fákkal tűzdelt nemzeti park is.

Szigetköz

A cultractive oldal a Szigetköz lehetséges túraútvonalaira is igyekszik felhívni a figyelmet, hiszen ez is egy természeti kincsekben, látnivalókban gazdag része a Kisalföldnek. Pontosabban a Győri medencében a Mosoni-Duna és a Duna által határolt kistáj.

Igazából fel lehet osztani két részre, az egyik a Felső-Szigetköz, a másik pedig az Alsó-Szigetköz. A területen több nagy árvíz is volt, nem is olyan régen, 2002-ben és 2013-ban is volt itt nagyobb áradás, mindegyik nagy pusztítást végzett, de szerencsére már nem kell félni, megerősítették az átszakadó gátat.

Szintén egy gyönyörű terület egyébként, láperdők, mocsárrétek és ligeterdők tekinthetők meg erre. Látnivalói ugyanúgy főként a természeti kincsekben, templomokban és kisebb kastélyokban merülnek ki.

A csodás természet mellett kedvelt látnivaló a Mosonmagyaróvári Vár, ugyanitt az 1956-os emlékpark, Dunakilitiben a Batthyány-Strattmann László Szülőháza, a Boldogasszony- kápolna, a Duzzasztómű és több templom, kápolna, falumúzeum is.

Nem igazán értem, hogy miért nem volt eddig népszerűbb ez a terület, és nem is tudom, én miért nem jártam még erre. Talán azt hiszem, hogy azért, mert nincsen megfelelően reklámozva, hiszen én is csak a cultractive oldalán találkoztam vele először.

Kicsit messze van tőlem, nem volt egyszerű egyébként az eljutás a túrára, de szerencsére eléggé zökkenőmentesen tettük meg a hosszú utat és nagyon jót kirándultunk a ligeterdőkben.

Maga az egész túra mesebeli környezetben zajlik, csodás tájakon mentünk keresztül. Olyan volt, mint egy magyar esőerdő! Nagyon hangulatos volt az egész. Tényleg egészen gyönyörű a táj, biztos vagyok benne, hogy a későbbiekben is vissza fogok térni.

Egy viszonylag könnyű túrát választottunk a cultractive oldaláról, hiszen annak ellenére, hogy imádok kirándulni, nem vagyok annyira jó kondiban, lehet, hogy egy nehéz pálya gondot okozott volna, vagy nem tudtam volna teljesíteni.

De szerencsére ezzel nem volt ilyen gondom. Szinte nem is volt semmilyen szintemelkedés, úgyhogy nem volt különösen nehezebb a terep. Igaz, sokat megálltunk fotózni és gyönyörködni a tájban, ezért egy kicsit tovább tartott, mint amit a honlapon írtak, de ez várható volt.

Az egész túra Bodak községből indult, ahova egy 4 órás út vezetett a fővárosból. Ez elsőre egy picit soknak hangzik, de megérte, ráadásul autóval sokkal közelebb is van. Innen egy kerékpár és gyalogút indult, ezen mentünk mi is. Ez a túra kerékpárral is teljesíthető, és az oldalon egyébként több, kifejezetten bicikliseknek tervezett túra is van, így ezek közül is lehet válogatni.

Elég lassan haladtunk, hiszen már az első megálló előtt sokszor megálltunk. A tervezett megálló a rétisasok szigete volt, ahol szerencsénk volt, ugyanis a Duna által kialakított szigeten több vízimadarat is sikerült megfigyelnünk.

Ezután a Duna-menti ártéri erdők tanösvény volt a következő megálló. Itt egy kis tanösvényen folytattuk utunkat, ahol sok információs tábla segített, hogy jobban megismerjük a térség történetét, a fákat, növényeket, a kistáj jellegzetes állatvilágát. Egyébként a cultractive csapata azt javasolja, hogy aki esetleg nem vállalkozna a hosszabb túrára, elegendő lehet ezt a tanösvényt végig járni.

A túra végén Bősre lyukadtunk ki. Nagyon elfáradtunk, mire ideértünk, itt szállásunk is volt, így egy remek vacsora után lepihentünk, másnap pedig a haza út előtt megnéztük a városban levő Amade-kastélyt és a már említett vízerőművet is.

Fárasztó volt a túra, és nem biztos, hogy teljesen kezdőként belevágtam volna, de szerencsére bírtam a távot, sikerült teljesíteni és nagyon szép tájakat láttunk közben. Nagyon sok remek képet is készítettünk, szerintem mindenkinek örök emlék marad ez a túra.

Tényleg egészen mesébe illő helyeken jártunk. Sok meglepetést és rengeteg gyönyörű helyet tartogat még ez a térség, úgyhogy rendszeresen meg fogom nézni, éppen milyen új túraötleteket töltenek fel, mert még körbe szeretném járni ezt a részt. Persze, most is van több túra, ami érdekel, de biztosan lesznek még a jövőben is.

Ahogyan láttam, még a közeli programokat is igyekeznek feltölteni a cultractive oldalra, szóval lehet, hogy később valamilyen más programmal egybekötve tudom majd bejárni ezt a csodás vidéket, és lehet, hogy kissé jobban át is merészkedek majd az ország határán, hiszen hazánk közvetlen szomszédjában, Szlovákiában is rengeteg felfedezésre váró csodás terület van.

Örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt, mert nagyon szép tájakat láttam, csodás élményekkel gazdagodtam. Szerintem mindenkinek érdemes ellátogatnia ide, akkor is, ha nem egy ilyen hosszú és komplex túrában gondolkozik, hiszen az oldalon vannak jóval könnyebbek is, amik akár családdal is teljesíthetők. Elég izgalmas túrákat ajánlanak itt, szóval érdemes megnézni, milyen ötleteik vannak, mit ajánlanak épen.

Nekem például a vízi túrák is szimpatikusak, ha találok valakit, aki eljön velem, akkor szinte biztos, hogy egy ilyenen is részt fogok venni a közeljövőben.